Toskania - Vinci.


Jesteśmy w Toskanii, ojczyźnie Leonardo da Vinci. Niesamowite, ale dom w którym urodził się Leonardo ciągle tam stoi...jest kamienny, skromny i prosty. Gdy dojechaliśmy do niego, dopadła nas burza i przez chwilę stał się dla nas nie tylko ważnym miejscem związanym z życiem geniusza, ale i chwilowym schronieniem. Położony wśród malowniczych pól w okolicach miasteczka Vinci jest prawie niezauważalny).





Dom znajduje się w okolicach Vinci, natomiast w samym miasteczku  jest muzeum, do którego warto zajrzeć.



Bardzo je polecamy :) Można zobaczyć tam wizualizacje komputerowe i realnie wykonane (w pomniejszeniu i właściwych rozmiarach modele jego projektów).



Skala pomysłów i ich ilość uświadamia, jak bardzo wyprzedzał on swoją epokę i jak genialnym był człowiekiem.














Dopiero tam uświadomiliśmy sobie jak wielką fascynacją była dla niego mechanika (a cała działalność, z której znany jest dużo bardziej-stanowiła margines tego co pozostawił po sobie).

6 komentarzy:

  1. Dzisiaj przechodziłam obok krzaczka szałwii i pomyslałam, że musze poszukac tego przepisu, gdzie dodatkiem było masło z szałwią. Czary! Telepatia! Jest! i do tego w towarzystwie toskańskich zdjęć.
    Tak sobie to wyobrażałam, tak właśnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja od momentu ugotowania i zjedzenia gnudi, mam szałwię na stałe w domu :) Pokochałam masło szałwiowe. Przepyszne jest. A same gnudi z tego przepisu to normalnie poezja. Nie przyznam się ile zjadłam :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Malgosiu, nareszcie!!! Ciesze sie, ze zdecydowalas sie na prowadzenie bloga, bardzo mi go brakowalo :)
    Toskanskie widoki i kuchnia oczywiscie i mnie oczarowaly, ale to juz wiesz :) A 'gnudi' bede tez niebawem testowac w formie bez jajek (i z serem kozim o konsystencji podobnej do ricotty...).

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bea- bardzo dziękujemy za odwiedziny i kartkę z Toskanii:) Jestem ciekawa Twoich gnudi, bo ser kozi uwielbiamy oboje i z przyjemnością wypróbuję przepis.Pozdrawiam Małgosia

      Usuń
  4. Toskania to jedno z najpiękniejszych miejsc jakie widziałam,pełne zapachów,smaków i aromatów.
    Moja kuzynka mieszka niedaleko San Gimigniano.Mogłam posmakować toskańskiej kuchni,poezja!
    Ser kozi uwielbiam...
    I.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy I. Pokażemy jeszcze Toskanię , San Gimigniano również :) pozdrawiamy

      Usuń